Midgard
Administrator
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z dalekich otchłani ...
|
Wysłany: Sob 21:03, 07 Kwi 2007 Temat postu: Prawo krainy |
|
|
Prawo wg. Midgarda Moonbow'a
Cytat: | 1. Mieszkańcy, a ich imiona:
· Imię nie może być krótsze niż 3 litery.
· Imię musi być napisane wielką literą, a następne powinny być małe.
· Imię nie może zawierać znaków innych niż litery.
· W nicku można stosować kropki i przecinki.
· Imię żadne nie może zawierać treści obraźliwych, wulgarnych ani rasistowskich.
· Zakazane jest używanie imion postaci z książek, filmów i gier komputerowych; Nie tyczy się to samego przydomka.
· Nie wolno używać tytułów np.: Lord, Książę, Król etc. (chyba, że się na nie zasłuży)
· Każdy Obywatel zobowiązany jest nosić imię własne. Nick z samym przydomkiem będzie traktowany jako błędny.
Zły Nick musi być zmieniony w ciągu 48 godzin od otrzymania upomnienia, jeżeli nie zostanie zmieniona nazwa gracza, zostanie on ukarany pięcioma dniami lochów lub w skrajnych wypadkach kasacją postaci lub wygnaniem.(ban). |
Cytat: | 2. Ataki i kradzieże. Prawa Mieszkańców i ich obowiązki:
a) Na obywateli:
· Niedozwolone jest atakowanie/okradanie innych obywatelu na niższym poziomie niż własny. Karą za złamanie tej zasady to od dwóch do pięciu dni lochów z kaucją 5 000 sztuk złota * poziom postaci
· Na tą samą osobę dozwolone są tylko dwa ataki i trzy kradzieże na dobę. Złamanie tego paragrafu grozi karą od pięciu do dziesięciu dni lochów z kaucją 10 000 sztuk złota * poziom postaci.
b) Na strażnice:
· Dozwolone są trzy ataki w ciągu doby na tą samą strażnicę; złamanie tego paragrafu grozi karą od dwóch do dziesięciu dni lochów z kaucją 35 000 * poziom postaci sztuk złota, oraz zadość uczynienie na rzecz poszkodowanego w wysokości 10 * poniesione straty.
· Nie wolno atakować niższych o 5 poziomów strażnic. Karą będzie od dziesięciu do piętnastu dni lochów z kaucją 5 000 sztuk złota * poziom strażnicy, oraz kara finansowa na rzecz poszkodowanego (zależy od poniesionych strat i wyroku sędziego).
c) Na klany:
· Klany mogą wypowiadać sobie wojny/sojusze.
· Podczas pokoju nie wolno atakować klanu częściej niż 3 razy na dobę - jeżeli nastąpi złamanie tego prawa, strona poszkodowana może domagać się odszkodowania od agresora na drodze sądowej;
· Wojna musi być wypowiedziana z 24 godzinnym wyprzedzeniem, poprzez napisanie listu do przywódcy klanu. Podczas wojny strażnicę klanu można atakować raz na reset.
· List musi zawierać informacje dotyczące daty rozpoczęcia wojny oraz okresu jej trwania.
d) Wojny rodów:
· Rody mogą być do siebie nastawione wrogo, mogą toczyć ze sobą walki.
· Walki muszą być wypowiadane z 24 godzinnym wyprzedzeniem, poprzez napisanie listu do założycieli rodu. List ten musi zawierać datę rozpoczęcia walk.
· Wojna nie może trwać dłużej niż dwie doby, jeden ród może tylko raz w miesiącu wypowiadać wojnę.
· Podczas walk dozwolone są 5 ataków/kradzieży w ciągu doby na tym samym mieszkańcu, pod warunkiem, że należy on do jednej ze stron konfliktu.
· Osoby posiadające rangę urzędnika nie mogą wykorzystywać tej przewagi nad zwykłymi mieszkańcami podczas trwania wojny.
· Za złamanie, któregoś z podpunktów „d) Wojny rodów” grozi kara od dwudziestu dni lochów do poćwiartowania (ban) włącznie (bez prawa do kaucji i łaski). |
Cytat: | 4. Klany:
· Nazwy klanów powinny być utrzymane w klimacie fantasy.
· Nazwy klanów, nie mogą być obraźliwe, wulgarne, nie mogą być podobne, ani tym bardziej takie same, jak już istniejące.
· Tagi klanowe mogą się składać z różnych cyfr, znaków i liter. Nie mogą być wulgarne, ani obraźliwe. Każdy klan musi posiadać indywidualny tag.
· Za niespełnienie powyższych warunków karą będzie usunięcie klanu i/lub wtrącenie mistrza klanu do lochów na okres od jednego do piętnastu dni z kaucją 1 000 000 sztuk złota. |
Cytat: | 6. Zachowanie, przebywanie w krainie:
· Nie wolno szpiegować Obywateli, klanów ani rodów. Karą za złamanie tego punktu jest piętnaście dni lochów bez kaucji.
· Nie wolno obrażać innych obywateli. Złamanie tej zasady grozi pięcioma dniami lochów z kaucją 20 000 sztuk złota.
· Obywatelom nie godzi się nachalne proszenie o rangę, złoto lub inne dobra materialne. Za żebractwo grozi kara do 20 000 sztuk złota zamiennie z trzema dniami lochów.
· Zabronione są wszelkie wymuszenia, szantaże, ustawione walki oraz namawianie do bójek (prowokacje). Karą za złamanie tego punktu jest od dziesięciu do dwudziestu dni lochów z kaucją 100 000 sztuk złota, oraz 10 000 sztuk złota grzywny.
· Zakazane są ataki (tak zwane polowania, dręczenia) na mieszkańców ze względu na klasę, rasę, płeć, wyznanie, przynależność rodową lub klan. Za złamanie tego punktu przewidziana jest kara dwudziestu dni lochów bez kaucji oraz 1 000 000 sztuk złota grzywny.
· W Karczmie należy zachowywać klimat. Zakazane są tam wszelkie ogłoszenia, reklamy, spam etc. Karą będzie za pierwszym razem jedno, dwu dniowy ban na karczmę. Ze recydywę grozi od trzech do dziesięciu dni lochów z kaucją 50 000 sztuk złota oraz siedmiodniowy ban na karczmę.
W karczmie zakazane jest:
a)dopuszczanie się czynności nieobyczajnych (seks jest niedozwolony i będzie natychmiastowo karany!).
b) pisanie całych wypowiedzi wielkimi literami - będzie to karane dniem lochów
c) pisanie tekstów w kwadratowych nawiasach; takie prawo przysługuje tylko Władcy, Książętom, Sędziom i Strażnikom celem upomnienia danej osoby;
d) zadawanie pytań dotyczących techniki i mechaniki gry;
e) handlowanie i umieszczanie ogłoszeń handlowych;
f) wyciąganie broni oraz czarowanie jeżeli ma to naruszyć dobro innej osoby;
g) przyprowadzanie do karczmy zwierząt bądź zmienianie się w zwierzęta;
h) przynoszenie do karczmy własnych napitków i jedzenia;
i) trzecio-osobowe opisy sytuacji są niekwestionowane.
j). Należy pamiętać, że karczma jest miejscem publicznym dlatego gracze powinni zachowywać się kulturalnie, pisać wyraźnie i dbać o językową poprawność swoich wypowiedzi.
k) w przypadku gdy Strażnik, Karczmarz, bądź inna osoba pełniąca w krainie określoną funkcję, zwraca graczowi uwagę w karczmie należy się do tej uwagi zastosować.
l) klimatyczne bójki w Karczmie gracze podejmują na własne ryzyko.
m) Ponadto rozmowy w Karczmie nie mogą zawierać treści zakazanych opisanych w punkcie III. Zasady ogólne panujące w grze.
n) w karczmie stosuje się tzw. krótkie didaskalia, które mają na celu opisywanie co postać robi w danej chwili. Didaskalia te zamieszczamy w gwiazdkach.(np. * elf uśmiechnął się *). |
Cytat: | 8. Urząd:
Każda osoba sprawująca urząd z łaski i nadania Cesarza, która użyje swoich uprawnień w niegodziwym celu, utraci zaufanie współobywateli lub pozostałych dostojników albo wejdzie w zatarg z prawem może zostać pozbawiona swojego urzędu.
Obowiązki Księcia:
· Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących złamania prawa.
· Pomaganie nowym graczom.
· Pilnowanie porządku w miejscach publicznych.
· Karanie zgodnie z prawem.
Obowiązki Sędziego:
· Sprawiedliwe i obiektywnie ogłaszanie wyroków.
· Dokładne przeglądanie i ocenianie dowodów.
· Informowanie wszystkich stron o werdykcie.
Obowiązki Prawnika:
· Zebranie dowodów i przedkładanie ich przed Sądem.
· Pisanie w sposób dokładny i rzetelny.
Obowiązki Księdza:
· Udzielenie ślubu, osobom spełniającym odpowiednie warunki .
Obowiązki członka Straży Miejskiej
· Pilnowanie zgodności nicków i profili
· Pouczanie graczy na temat niepoprawnego nicka.
· Podanie w sposób czytelny, niezgodności nicka z kodeksem.
· Pilnowanie miejsc publicznych.
· W ostateczności nakładanie kar, zgodnych z kodeksem, tylko w zakresie swoich kompetencji |
Cytat: | 9. Prawo Avatarów
1. Każdy obywatel przebywający w Krainie zobowiązany jest o posiadania podobizny w profilu (avatara). Avatar musi spełniać poniższe kryteria:
a) avatar gracza powinien być zgodny z ogólno przyjętym klimatem fantasy z zastrzeżeniem, że rażące treści manga i anime to nie klimat fantasy. Ocena klimatyczności avatara, należy do strażnika.
b) avatar gracza powinien pasować do płci, rasy oraz profesji postaci
c) avatar nie może być zdjęciem innej osoby (w tym zdjęciem aktora / aktorki i osoby publicznej)
d) avatar nie może dublować podobizny innego gracza w momencie używania przez gracza danego avataru. Zastrzeganie prawa do avatarów może nastąpić tylko w przypadku posiadania właściwych praw autorskich do danego obrazka/pliku) avatar nie może zawierać treści zakazanych opisanych w punkcieIII. Zasady ogólne panujące w grze.
e) avatar gracza powinien być zgodny z opisem postaci jaki znajduje się w jego profilu;
2. Każdy nowy, zarejestrowany gracz ma 1 dzień (według wieku w profilu) na załadowanie avatara zgodnego z prawem.
3. Każdy obywatel ma prawo zarezerwować sobie avatar na czas jego używania, co jednoznacznie zabrania innym obywatelom krainy korzystania z tej samej podobizny, avatara, rysunku, czy też innego obrazu przedstawiającego daną postać. Nieprzestrzeganie tego prawa karane będzie grzywną wyznaczoną przez sąd w procesie sądowym.
4. Za odpowiednie egzekwowanie kar dla nie przestrzegających prawa avatarów odpowiedzialni są strażnicy. |
Post został pochwalony 0 razy |
|