Autor |
Wiadomość |
witia1 |
Wysłany: Pon 14:04, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Myślę że 10 krotne zmniejszenie to lepsza opcja niż 0,5 na stałe. W ten sposób wykonanie cenniejszych przedmiotów będzie wymagało jednak sporo energii, (każdy przedmiot powyżej 5 lvl będzie wymyagał więcej niż 0,5 energi) a dużo łatwiej będzie osobom zaczynającym zabawę z rzemiosłem, bo 1 lvl przedmiot będzie kosztował 0,1 energii. |
|
|
Durin Immortal |
Wysłany: Pon 11:16, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
*zasmial sie* nasz klan posiada wspanialego rzemieslnika, jednego z lepszym w miescie, jednak szukamy drugiego rownie sprawnego, ktory pod okiem mistrza nauczylby sie wladac doskonale mlotem... Stalowym Mlotem *zasmial sie* |
|
|
szybkid |
Wysłany: Pon 11:10, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Tak to sobie przemyślałem i fakt, gra rzemieślnikiem dużych zysków nie przynosi więć musi być w jakimś klanie by mógł dotrzymać kroku w poziomie wojownikowi czy barbarzyńcy. Klan sponsorował by mu plany broni i zbroi materiały a on by je dla nich wszystkich robił a w wolnej chwli sam by się bił na arenie w najlepszym możliwym sprzencie.
Dla mnie 0,5 energi za 1 wykonanie było dobre, no i troche ceny planów oręża by mogły spaść i chyba władca zapomniał o planach zbroi na mniejszych lvl niż 15. |
|
|
Durin Immortal |
Wysłany: Nie 23:03, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Wladca zobaczy to w wolnej chwili
ale nielatwo jest majstrowac przy kodzie gry
pozdrawiam |
|
|
gerenis |
Wysłany: Nie 21:42, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Zgadzam sie z Witia1 w 100%.
Poprzez takie ustawienie gry rzemieslnicy sa pokrzywdzeni. Ja na wykucie pierwszego miedzianego sztyletu potrzebowalem az 13 pkt energi Zyskalem tylko 2 PD i 5 szt zlota za sztylet ...fakt moja umiejetnosc kowalstwa podniosla sie o 0,26 ale nie zmienia to faktu ze profesja ta jak narazie jest nieoplacalna i malo produktywna.
Walac po lbach gobliny srednio uzyskalbym 65 PD, 325 szt zlota oraz poprawe walki bronia... no a jeszcze trzeba doliczyc do tego sztyletu olbrzymi koszt zakupu planow i zuzyta miedz.
Wlasnie koszt zakupu planow jest zatrwazajacy bo jak sie ma 1000 szt zlota za plan miedzianego sztyletu do 5 szt zlota podczas jego sprzedazy Juz jedna brylka miedzi zuzyta do produkcji kosztuje 5 szt zlota
Jak wspomnial szybkid, sa przedmioty unikatowe ale i tak nie rekompensuje to w moim odczuciu innych minusow spowalniajacych mocno rozwoj rzemieslnika poprzez samo rzemioslo.
Prosilbym naszego wladce o przeanalizowanie tej sytuacji, bo zastanawiam sie nad zmiana profesji i rozpoczeciem gry od nowa |
|
|
szybkid |
Wysłany: Nie 16:50, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
dzisaj dostalem 2500 doswiadczenia za zrobienie krasnoludzkiej żelaznej misiurki (5lvl) Produkowanie takich rzeczy jest nieopłacalne zgadzam sie, ale czasem wychodza przedmioty ktorych nie ma w sklepie i wymagaja mniejszego lvl (np dzisaj smoczy miedziany sztylet +7 a wymaga 1 lvl) Poprostu zalerzy od naszego szczescia w produkcji przedmiotów. |
|
|
witia1 |
Wysłany: Nie 14:05, 08 Kwi 2007 Temat postu: Zmiany rzemiosła i rzemieślnika |
|
Uważam że bonus 1/10 lvl to dość niewiele, ponieważ zdobywanie umiejętności rzemieślniczych idzie powoli, a kosztuje sporo punktów akcji. Dodatkowo jak by nie liczyć to na początkowych poziomach jest nieopłacalne, 5 sz jakie się otrzymuje za łuk w rzadnej mierze nie rekompensuje poniesionych kosztów, czy to energii na zdobycie drewna czy zakupienie go, i dodatkowo 1 energii na samo wyprodukowanie.
Obstawał bym także za zmieniejszeniem zużycia energii 10 krotnie, lub to stałej wartości 1 energii za 1 rzecz, bo jeśli za wyprodukowanie 1 rzeczy trzeba oddać 10 energii (10 lvl przedmiot), do tego drewno a cena rynkowa przedmiotu to 2000, to nijak nie jest to opłacalne. Dlatego uważam że zmniejszenie kosztów energii jest konieczne. Pierwsza opcja czyli zmniejszenie 10-krotne jest korzystna dla osób zaczynających zabawę, ułatwi im wdrożenie się w rzemiosło, ponieważ 1 energii jeśli mam jej 5-8, a większość prób kończy się niepowodzeniem jest bezsensowną stratą energii, gdyż w zamian otrzymuje się 0,08 umiejętności co także niewiele zmienia.
Punktów doświadczenia otrzymuje się niewiele, tak więc w ten sposób także nie zapewni się rozwoju postaci, więc podsumowując rzemieślnictwo jest drogą nieopłacalną, nie ma z tego ani złota, ani pd, ani umiejętności porównywalnych z walką.
Ewentualne zyski zapewne są możliwe przy wykonywaniu przedmiotów naprawdę cennych, jednak by je wykonać trzeba już wcześniej zdobyć umiejętności. |
|
|